Vilka är Online?

Medlemmar: 4

Gäster: 35
Sv:Välgörenhet (1 läser) (1) Gäst
<< Första < Föregående 1 2 Nästa > Sista >>
Made4u.se
Diamantmedlem
graphgraph
Medlem Offline Klicka här för att se användarens profil
Välgörenhet 2010-08-04 | 10:33  
Hej

har fått i uppdrag att göra ett armband,halsband eller brosch i ett projekt i Malmö.
Det ska både passa killar och tjejer,och det ska gå till en fond för en pojke som dog i ett hjärtfel...

Hade gjort 2 alternativ,men min "sponsor" sa att något med ett hjärta var nog inte så många killar som vill ha...fast det var hans ide från början.

Det ska vara jättebilligt att göra,nickelfritt och lätt för jag ska göra 1000st!

Tänkte på makramé armband...men att göra 1000st och vad ska det vara för pärlor eller berlock...kanske röda?

Hjälp

Logga in för att svara.
Tigris
Diamantmedlem
graph
Sv:Välgörenhet 2010-08-04 | 10:56  
Vilken ålderskategori ska smyckena rikta sig till?

Logga in för att svara.
SuperiorByJFR
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Välgörenhet 2010-08-04 | 12:04  
Oj gud vad svårt, 1000 st. Jag hade 5 olika armband till Bellme och skulle göra 200 st, trodde jag skulle DÖ när jag var på det 50:e!

Något elastiskt då? Typ, röda träpärlor eller något... Eller läder, sånt kan både tjejer och killar ha tycker jag! (armband tänkte jag på)

Logga in för att svara.
kea
Silvermedlem
graphgraph
Sv:Välgörenhet 2010-08-04 | 12:12  
Jag tycker att du kan ett litet hjärta någonstans på armbandet som symbol för killen som dog . Lycka till.

Logga in för att svara.
Made4u.se
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Välgörenhet 2010-08-04 | 12:30  
Tigris skrev:
Vilken ålderskategori ska smyckena rikta sig till?

Från 20 och uppåt

Logga in för att svara.
Made4u.se
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Välgörenhet 2010-08-04 | 12:31  
jag gjorde en ängel med hjärta,sen har jag hängt ett hjärta i affirmationsringen änglavakt

Logga in för att svara.
Made4u.se
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Välgörenhet 2010-08-04 | 12:34  
SuperiorByJFR skrev:
Oj gud vad svårt, 1000 st. Jag hade 5 olika armband till Bellme och skulle göra 200 st, trodde jag skulle DÖ när jag var på det 50:e!

Något elastiskt då? Typ, röda träpärlor eller något... Eller läder, sånt kan både tjejer och killar ha tycker jag! (armband tänkte jag på)

Ja jag har tänkt i läder med,kanske något flätat eller i mocka..det är jättesvårt,vet inte vad jag gett mig in på!Något i svart och rött iaf. Som tur är går man snart på havandeskapsledig men han vill ha det klart snart ju...

Logga in för att svara.
annah
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Välgörenhet 2010-08-04 | 12:42  
Svart Flätat läderband eller mocka kanske med enbart en röd pärla inflätad lite på "sniskan"...

hoppas du kommer på något och Lycka till

Senast ändrat: 2010-08-04 | 12:44 av annah.

Seriously addicted to pearls
  Logga in för att svara.
JuliaSmycken
Platinamedlem
graphgraph
Sv:Välgörenhet 2010-08-04 | 15:43  
Made4u.se skrev:

Det ska vara jättebilligt att göra,nickelfritt och lätt för jag ska göra 1000st!

:side:

Hur fick du det uppdraget?? Skulle va perfekt för mig att få i uppdrag att göra 1000 st av nåt, typiskt mig att massproducera och inte bli less på det Och ni andra, går ni runt och frågar? Annonserar? Nyfiken

Logga in för att svara.
Made4u.se
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Välgörenhet 2010-08-04 | 16:28  
JuliaSmycken skrev:
Made4u.se skrev:

:side:

Hur fick du det uppdraget?? Skulle va perfekt för mig att få i uppdrag att göra 1000 st av nåt, typiskt mig att massproducera och inte bli less på det :P Och ni andra, går ni runt och frågar? Annonserar? Nyfiken :silly:

En av mina kompisars vänner är engagerad i olika saker,det skulle tydligen vara ett samband med rädda barnen med...känner mig hedrad men uppdraget är svårt för han tror jag kan trolla haha...jag menar fläta eller göra makramé ggr 1000?? aj aj

Logga in för att svara.
Made4u.se
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Välgörenhet 2010-08-04 | 16:32  
Jag har satt upp visitkort lite överallt,gett till vänner och har fixat grupp på facebook och delar mitt smyckealbum med vänners vänner...går rätt så bra..och mannen min håller på med hemsidan.

Det är en svår bransch..många som säljer och gör smycken

Logga in för att svara.
Karamellen
Guldmedlem
graphgraph
Sv:Välgörenhet 2010-08-04 | 16:56  
Först måste jag ju säga att det måste ju vara väldigt roligt för dig!

Jag tänkte på enkla mockband i ett armband, kanske en röd och ett svart band och så fästen, lås och motring - klart! Kanske en liten berlock med? Kanske första bakstaven i hans namn?

Jag tänkte om jag själv skulle gjort 1000 st skulle jag gjort den enkelt, så att andra lätt kunde hjälpa mig. Massproduktion vid köksbordet, pizza och gott sällskap

Men nu såg jag ju att du gjort en ängel.... Den blev ju alldeles säkert fin, lägg gärna i en bild, blir ju nyfiken

Logga in för att svara.
<< Första < Föregående 1 2 Nästa > Sista >>