Vilka är Online?

Medlemmar: 3

Gäster: 33
Sv:Stansa snyggt? (1 läser) (1) Gäst
duckpond
Guldmedlem
graphgraph
Medlem Offline Klicka här för att se användarens profil
Stansa snyggt? 2010-06-04 | 18:43  
Hej! Har nu fått hem mina stansar & det är grymt kul att dona med dom.

Stansar emot en betongyta, det blir bra så men problemet är att tagen böjer sig & sen ser det för jäkligt ut på motsatt sida. Bokstäverna syns inte igenom men det blir "skrap"märken trots att jag har plast under.

Vad göra? Vill ju inte stansa & det blir så? =/
Förstår givetvis att man inte är ett proffs bara för att man stansat EN tag & givetvis blir man ju bättre med lite övning.. Men ge gärna lite tips!

Mvh duckpond

Logga in för att svara.
stardust
Silvermedlem
graphgraph
Sv:Stansa snyggt? 2010-06-04 | 19:14  
jag vet inte om betongplattan du använder är helt slät, det låter inte så. Anledningen till att tagen böjer sig är för att du har plast under, jag brukade oxå göra det mistaget i början. Mitt råd: köp ett flackjärn! (köpte mitt på Pagoni för 199, tror jag)Det var den bästa investeringen jag gjort sen jag började stansa. Den blir fortfarande ett litet märke, som det blir "platt" under, men den böjer sig inte,
lycka till!

Logga in för att svara.
duckpond
Guldmedlem
graphgraph
Sv:Stansa snyggt? 2010-06-04 | 19:29  
Åh, tack så jättemycket! Kikade in där, så det blir nog att beställa en sån! Tack för din hjälp!
Lycka till med din stansning =)

Logga in för att svara.
JuliaSmycken
Platinamedlem
graphgraph
Sv:Stansa snyggt? 2010-06-04 | 20:26  
Tips för att få bokstäverna på en rak linje är att sätta en tejpbit på, då kan du liksom "känna" kanten. Tycker fortfarande att det är jättesvårt (inte för att jag har hållt på så länge, men ändå ) men det är så himla kul när man är färdig och det har blivit bra! Det kan se så proffsigt ut och då blir man glad Ett till tips om du inte redan har det: skaffa vattenfasta pennor som du kan fylla i texten med så syns den lite bättre och så blir det snyggt överflödig färg kan lätt torkas bort med hushållspapper.

Logga in för att svara.
Corax
Guldmedlem
graphgraph
Sv:Stansa snyggt? 2010-06-04 | 23:51  
Hej,

Du bör ha ett flackjärn att lägga din tag emot, du måste ha en stum yta som är slät för att inte få märken på tag:en. Lycka till med stansningen.

Hälsn
BM ( Corax )

Logga in för att svara.
Ester
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Stansa snyggt? 2010-06-05 | 07:58  
jag köpte en metallplatta på Bauhaus för 10 kr istället för plattjärn. Och det fungerar kanon! Mellan lägger jag en bit vanligt papper och det blir så bra så!

PÄRLTRÄFF - ostgotaparlan.blogg.se

smyckeria.blogg.se - här visar jag mina alster
  Logga in för att svara.