Vilka är Online?

Inga medlemmar online   
Gäster: 23
Sv:efterlyser tävlingar. (1 läser) (1) Gäst
<< Första < Föregående 1 2 Nästa > Sista >>
Tigris
Diamantmedlem
graph
Medlem Offline Klicka här för att se användarens profil
Sv:efterlyser tävlingar. 2010-02-17 | 11:56  
Mixxit.se skrev:
Nu finns det även en spännande tävling att delta i hos www.mixxit.se
Välkommen in i shopen och läs mer under Tävling.

Har även skrivit under "event" här på Pärlguiden. Har dock ändrat sista datumet till 31 mars.

Välkommna :)

Jag hittar inte "Tävling" i webshopen...

Logga in för att svara.
Mixxit.se
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:efterlyser tävlingar. 2010-02-17 | 12:10  
Nej, jag hittar den inte jag heller
Har mailat min support så den kommer förhoppningsvis upp snart

Logga in för att svara.
Tigris
Diamantmedlem
graph
Sv:efterlyser tävlingar. 2010-02-17 | 12:19  
Ah, då var det inte jag som var blid!
Jag kikar in lite senare

Logga in för att svara.
Mixxit.se
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:efterlyser tävlingar. 2010-02-17 | 12:41  
Nu ska länken till tävlingen ligga ute. Den ligger dock under "övrigt" . Under produktmenyn till vänster.

Välkommna

Logga in för att svara.
Nefertiti
Diamantmedlem
graphgraph
Butikernas tävlingsregler 2010-02-18 | 21:12  
Nej,
på deras villkor tänker i alla fall inte jag ställa upp. (Att allt, eller det mesta ska vara från deras butiker.) Var på väg att göra en beställning hos en av dem, men gav upp vid 150:- som, för mig, skulle ha varit minsta möjliga summa för att bara få vara med. Detta gäller flera av de senast utannonserade tävlingarna.

Att på förhand föreställa sig ett smycke, utan att mer än på ett ungefär ha sett färger, storleksförhållanden mellan pärlor, pärlhattar m.m. är helt dömt att misslyckas. Att inte heller kunna byta ut och ändra något man tänkt från början stryper helt kreativiteten. Tror ni att en konstnär kan måla en tavla på detta sätt? Man måste kunna pröva och se...ändra och göra om, tills man är helt nöjd, utan att vara så begränsad.

Och de svenska butikernas utbud är alldeles för snävt, för att ett sådant krav ska vara rimligt. Det är stor skillnad på de stora utländska företagen, som har kataloger, mm där en plats i toppen ger vinnande smycken och designers stor reklam. Det är skillnad på dras sortiment som är otroligt mer omfattande är det våra svenska webbutiker har. Där har förmodligen många av de tävlande varit stamkunder och har samlat på sig deras material under en längre tid. Kanske har både Sirlig, TinaGlitter, m.fl. svenska butiker liknande kundkrets som de vill gynna på detta sätt, men förmodligen inte, eftersom varje butik ofta har sin speciella nisch, när det gäller utbud.

Såklart att varje butik vill ha reklam för sina varor. Men jag vill inte betala så dyrt för att ge dem det. Så mycket är inte en eventuell bild bland deras inspirationsobjekt värd för mig, särskilt som jag med största sannolikhet inte hamnar där, med deras begränsningar. Det finns butiker med tävlingar med mindre strama krav. Där hamnar de vackraste tävlingssmyckena. Till exempel www.frost08.se, www.ziddharta.se, www.smyckestillbehor.se. Där får fantasi och skaparglädje flöda! Ta efter det om ni vill ha fina smycken och många tävlingsdeltagare!

Logga in för att svara.
PearlDream
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Butikernas tävlingsregler 2010-02-19 | 00:29  
Hej Nefertiti!

Jag håller precis med dig, en tävling där allt material ska vara från just den affären blir inte roligt då det oftast blir begränsat och flera idéer blir förstörda för att materialet inte finns i just den webshopen.

Men samtidigt kan man se det som en utmaning att göra en vinnande design med ett begränsat utbud.
Sen måste ju affärerna få in pengar på något sätt för att kunna sponsra sin egna tävling och om alla använder material hemifrån så kostar det betydligt mer.

I tävlingen som pågår på PearlDreams (www.pearldream.se) hemsida är kravet att någonting ska vara från affären och att man gärna får blanda med material som man har hemma. Dels för att jag är medveten om att sortimentet inte är stort ännu, och samtidigt för att inte begränsa skapandet

Lycka till med ert tävlande!

Logga in för att svara.
Caraga.se/butik
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Butikernas tävlingsregler 2010-02-20 | 10:37  
Passa på att skicka in bidrag till min tävling...sista dag är 28 februari och jag har inget krav alls på att det ska vara material från min butik.

Läs mer på www.caraga.se/butik under fliken Tävling och inspiration.

Välkomna!
/Camilla

Välkommen till Caraga - butiken med stort sortiment av smyckestillbehör, smyckesdisplayer och färdiga smycken. Här hittar du även mycket förpackningsmaterial och storpack.
www.caraga.se/butik
Klicka gärna på GILLA-knappen när du besöker vår Facebooksida!
  Logga in för att svara.
cackasblogg
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Butikernas tävlingsregler 2010-02-21 | 19:11  
Caraga.se/butik skrev:
Passa på att skicka in bidrag till min tävling...sista dag är 28 februari och jag har inget krav alls på att det ska vara material från min butik. :)

Läs mer på www.caraga.se/butik under fliken Tävling och inspiration.

Välkomna!
/Camilla

Toppenbra när man inte behöver köpa delarna till tävlingen oss den shop som har tävlingen Tack
För hur det än är så har man ju massor med smyckesmaterial hemma redan.
Så nu har jag skickat in mina bidrag till dig

//Catarina

Logga in för att svara.
Nefertiti
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Butikernas tävlingsregler 2010-02-22 | 09:56  
Hejsan Caraga, med flera!

Visst! De kommer, de kommer. Ska bara fotografera dem först. Väntar på sol, men det bara snöar och snöar...och snöar.
Var just inne på sidan och tittade...Vilka kul, charmiga och fina bidrag som kommit in där. Jättekul...!
Var också inne på www.smyckestillbehor.se, dit jag redan har skickat in. bilder. Det är så få som kommenterar bidragen där. Nästan ingen på flera veckor. Synd, tycker jag.
Ha det gott i snöyran!

Mvh
Nefertiti

Senast ändrat: 2010-02-22 | 10:00 av Nefertiti.
  Logga in för att svara.
Kimara
Platinamedlem
graphgraph
Sv:Butikernas tävlingsregler 2010-03-21 | 15:11  
Hej Caraga.se/butik

Nu såg jag nyss att du haft tävlingen så den missade jag men nästa gång hoppas jag att jag hinner se när du har tävling. Då vill jag vara med.

Logga in för att svara.
<< Första < Föregående 1 2 Nästa > Sista >>