Vilka är Online?

Medlemmar: 3

Gäster: 25
Hur avslutarn i wiresmycken? (1 läser) (1) Gäst
Paulinalivano
Guldmedlem
graphgraph
Medlem Offline Klicka här för att se användarens profil
Hur avslutarn i wiresmycken? 2010-08-26 | 12:41  
Jag är nyfiken på hur ni som använder wire-tråd avslutar era smycken? Jag har funderat på det här med wire-guard, knutgömmor (öppna och stängda) och är osäker på vad som blir bäst. Har heller inte riktigt koll på vilka knutgömmor som blir bäst till wiretråd. En del knutgömmor är ju öppna med en liten "krok" - vad gör ni med den? Trär ni in kroken genom låset/ringen?
Har gjort vissa armband med klämpärla, knutgömma och wire-guard för bästa hållbarhet, men tycker det blev mycket fokus vid låset."Enklast" blir det med bara klämpärla och motringar, tycker jag (men jag vill också att det ska hålla). Så hur gör ni?

Logga in för att svara.
Silvergrejs
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Hur avslutarn i wiresmycken? 2010-08-26 | 14:57  
Jag brukar antingen klämma ihop klämpärlan med en "magical crimping plier" som gör den helt rund som en pärla eller klämma ihop den med en vanlig klämpärletång och gömma den i en klämpärlegömma (dvs inte en knutgömma som har öglor eller krokar). I båda fallen ser resultatet ut som en liten metallpärla och man slipper vassa kanter.

Jag använder i princip alltid wire guards, men det funkar utan också. Jag tror egentligen inte att wiren går av bara för att man inte har några wire guards. Det är större risk att klämpärlan går sönder och på tunga smycken sätter jag ofta två klämpärlor för säkerhets skull.

Logga in för att svara.
SaraBökwall
Guldmedlem
graphgraph
Sv:Hur avslutarn i wiresmycken? 2010-08-26 | 15:00  
Och jag gör så här (som jag svarat vid tidigare tillfälle): Jag använder wire guard/wire protector, dubbla klämpärlor och över dem en klämpärlegömma (även dubbla klämpärlor får plats). Det tycker jag ser snyggt och "färdigt" ut, tycker jag! Dvs. ganska exakt som föregående talare!

Senast ändrat: 2010-08-26 | 15:01 av SaraBökwall.
  Logga in för att svara.
Ester
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Hur avslutarn i wiresmycken? 2010-08-26 | 16:07  
jag sätter dubbla klämpärlor i en knutgömma. Jag har försökt med wireguard, men får inte till det tyvärr. Sedan fäster jag lås med bindring och en förlängningskedja i knutgömmorna.

PÄRLTRÄFF - ostgotaparlan.blogg.se

smyckeria.blogg.se - här visar jag mina alster
  Logga in för att svara.
Tigris
Diamantmedlem
graph
Sv:Hur avslutarn i wiresmycken? 2010-08-26 | 21:32  
Jag använder också wireguards men har oftast tvinnade klämtuber istället för klämpärlor. Jag tycker att de blir hyfsat snygga även när man klämt ihop dem.

Här finns en bild på en hopklämd: http://twistedtornadocrimp.com/
(Jag tror iofs inte att det är just Twisted Tornado som finns hos Silvergrejs men de ser ut på samma sätt.)

Logga in för att svara.
Paulinalivano
Guldmedlem
graphgraph
Sv:Hur avslutarn i wiresmycken? 2010-08-28 | 21:26  
Okej, jag har nog använt knutgömmor på wiretråd, därav förvirringen. Tack för alla tips.

Logga in för att svara.