Vilka är Online?

Inga medlemmar online   
Gäster: 19
Sv:Bronsfärgad & kopparfärgad wire (1 läser) (1) Gäst
<< Första < Föregående 1 2 Nästa > Sista >>
Kimara
Platinamedlem
graphgraph
Medlem Offline Klicka här för att se användarens profil
Bronsfärgad & kopparfärgad wire 2010-08-06 | 12:24  
Hej allihopa!

Jag söker bronsfärgad och kopparfärgad wire (inte vajer) helst pläterade. I storleken 0,6 mm men även i andra storlekar om ni int evet vart man kan få tag på 0,6mm tjockleken.

Jag köpte på Smyckestillbehör men i dag när jag fick hem dom så var ingen av färgerna som jag hade tänkt. Den kopparfärgade var ljus kopparfärg och jag söker vanlig kopparfärgad och den i brons var mörkbrun (kanske den som kallas för antikbrons fast det gjorde den inte på smyckestillbehör) och den jag sökte skulle ju vara i vanlig bronsfärg. Visst antikbrons är fint men då behöver jag köpa in alla smyckesdetaljer i antikbrons och det har jag inte råd med just nu och var ju sugen på den vanliga bronsäfrgen.

Någon som vet vart jag kan hitta?

Logga in för att svara.
Kimara
Platinamedlem
graphgraph
Sv:Bronsfärgad & kopparfärgad wire 2010-08-06 | 13:02  
Oj nu har jag fått reda på att det finns massor av olika bronsfärg och massor av olika kopparfärg. Jag har trott att den vanliga bronsfärgen är gulbrun (denfärgen jag söker på koppartråden) som jag köpt i smyckesdelar på tex pagoni och panduro ochatt antikbrons är nästan helt brun bronsfärg.

Med kopparna så finns det tydligen ljus koppar, röd koppar och antik koppar. och det är dom två sist nämnda jag gillar.

Logga in för att svara.
eva53
Platinamedlem
graphgraph
Sv:Bronsfärgad & kopparfärgad wire 2010-08-06 | 13:12  
näe nu blev det ett missförstånd)) den antikbronsfärgade är gulbrun och den bronzfärgade mer brun.............jag missförstod dig kanske........

Logga in för att svara.
eva53
Platinamedlem
graphgraph
Sv:Bronsfärgad & kopparfärgad wire 2010-08-06 | 13:16  
guuuud va jag rör till det, får banne mig lära mig att läsa ordentlig

Logga in för att svara.
Fru_Pärla
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Bronsfärgad & kopparfärgad wire 2010-08-06 | 15:02  
Det finns en färg - gunmetal som kanske kan vara något http://www.fruparla.se/advanced_search_result.php?keywords=Gunmetal

Fru Pärla - www.fruparla.se - en kreativ upplevelse
Tryck gärna på gillaknappen i Fru Pärlas Facebookgrupp!
  Logga in för att svara.
Kimara
Platinamedlem
graphgraph
Sv:Bronsfärgad & kopparfärgad wire 2010-08-06 | 16:58  
Fru_Pärla skrev:
Det finns en färg - gunmetal som kanske kan vara något http://www.fruparla.se/advanced_search_result.php?keywords=Gunmetal

Hm, på bilden ser de svart eller mörkbrun ut. den jag söker ska vara vanlig bronsfärg alltså brungul. Dom har den färgen på smyckesdelar på tex pagoni.se vet inte hur man länkar direkt till smyckesdelarna men dom heter vintage. och köper man bronsfärgade smyckesdelar på panduro är det den färgen jag söker på tråd.

Det kanske inte finns tråd i den färgen?

Logga in för att svara.
Fru_Pärla
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Bronsfärgad & kopparfärgad wire 2010-08-06 | 20:09  
Bilden är tyvärr inte rättvis ser jag nu. Jag har wiren i olika storlekar (inte i butiken ännu) och de på 18,22 24 och 26 gauge är samma färg som mina smyckestillbehör i brons, så jag skulle tippa på att den färgen passar dej

Fru Pärla - www.fruparla.se - en kreativ upplevelse
Tryck gärna på gillaknappen i Fru Pärlas Facebookgrupp!
  Logga in för att svara.
smyckestillbehor.se
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Bronsfärgad & kopparfärgad wire 2010-08-06 | 20:23  
Kimara skrev:
Hej allihopa! :lol:

kanske den som kallas för antikbrons fast det gjorde den inte på smyckestillbehör

Den heter Vintage Bronze, alltså har den en åldrad utseende. Det är inte alltid lätt Kom ihåg att du har ångerrätten, det är helt OK att returnera

Logga in för att svara.
JuliaSmycken
Platinamedlem
graphgraph
Sv:Bronsfärgad & kopparfärgad wire 2010-08-06 | 22:21  
Ja det är sååå krångligt med brons/kopparfärg! Asså det är ju fint, men ska man ha ett smycke med olika delar, typ kedjor och hattpinnar och grejer så blir det aldrig precis samma nyans! Suck...

Logga in för att svara.
Kimara
Platinamedlem
graphgraph
Sv:Bronsfärgad & kopparfärgad wire 2010-08-06 | 23:15  
smyckestillbehor.se skrev:
Kimara skrev:
Hej allihopa! :lol:

kanske den som kallas för antikbrons fast det gjorde den inte på smyckestillbehör

Den heter Vintage Bronze, alltså har den en åldrad utseende. Det är inte alltid lätt :laugh: Kom ihåg att du har ångerrätten, det är helt OK att returnera ;)

Jaha är det därför den heter vintage brons. hihi

Jag kunde inte låta bli att röra den så nu kan jag inte byta. Har kört massor med viking knitt med den. Vet ni hur bra 0,5 mm håller? Tex att länka med och trä pärlor på och göra öglor på ändarna? Jag kanske returnerar den ljusa kopparen och köper en mörk någon annan stans där det kan finnas. Den har jag inte hunnit röra ännu hihi.

Vad är det där steampunk stil som ni skriver om på eran sida vid tråden?

Logga in för att svara.
smyckestillbehor.se
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Bronsfärgad & kopparfärgad wire 2010-08-07 | 09:38  
0.5 är inte lika säkert som 0.8 att länka med. Den används mest för coiling och till pärlor med små hål, till ex sötvattenpärlor. Ska man länka med den så får man göra säkra öglor där du inte bara klipper av tråden och formar den till en rund ögla, utan formar en ögla först, går sedan med tåden mot pärlan igen och snurrar tråden runt öglans början innan du klipper bort trådresten. Det blir snyggt och riktigt hållbart när man har lärt sig tekniken, men tar betydgt längre tid än vanlig länkning.
Vad gäller steampunk, är det en lång historia
Här kan du läsa allmänt om stilen och här är en typisk steampunk-kreation

Logga in för att svara.
Tiilly
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Bronsfärgad & kopparfärgad wire 2010-08-07 | 12:50  
Ren koppar kan du själv enkelt oxidera och sedan putsa ner till önskad färg med t.ex. Argentoxid eller Leversulfit.

Logga in för att svara.
<< Första < Föregående 1 2 Nästa > Sista >>