Vilka är Online?

Inga medlemmar online   
Gäster: 28
Uppdatera kund eller inte? (1 läser) (1) Gäst
Jojo
Diamantmedlem
graphgraph
Medlem Offline Klicka här för att se användarens profil
Uppdatera kund eller inte? 2010-05-08 | 12:56  
I veckan uppdaterade jag min kund att jag inte fått mina varor för att kunna ordna hennes beställning (silverlera) som ett företag skickat till mig i måndags. Jag var säker på att sakerna skulle komma senast torsdag eftersom de skickades på måndagen. På fredagen hade de fortfarande inte kommit och företaget skyller på posten och att jag ska kontakta dem. Det känns jättesurt då jag lovade kunden sakerna på måndagen och nu inte kan hålla det.

Skrev till kunden att det skulle dröja ytterligare några dagar och att jag inte kunde skicka grejerna till henne tills på måndag. Då blev kunden sur över att jag informerade henne var tredje dag om vad som händer. Jag lovade sakerna till måndag och ville såklart berätta att de nu inte kunde komma. Var det fel av mig att "störa kunden" tre dagar senare för att berätta att det skulle bli ytterligare fördröjt?

Hur noga är ni med att uppdatera kunder vid förseningar? Är detta något kunder inte vill veta? Jag har alltid sett det som god service att hålla kunden uppdaterad om läget men blir nu osäker och vill höra er åsikt kring detta.

Senast ändrat: 2010-05-08 | 12:57 av Jojo.
  Logga in för att svara.
emssal
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Uppdatera kund eller inte? 2010-05-08 | 13:05  
Jag lovar i princip ingenting om det är så att jag måste beställa material. Detta oavsett om jag ska beställa hos någon shop som normalt levererar dagen efter. Vad som helst kan hända, sjukdom, paket försvinner osv osv.

Däremot är det 100% korrekt att underätta kunden om ev förseningar. Blir kunden sur för att man gör det så är det något fel på den kunden. En sak om en kund blir sur pga förseningen, det får man kanske ta, men att blir sur för att du informerar är ju underligt.

Logga in för att svara.
kea
Silvermedlem
graphgraph
Sv:Uppdatera kund eller inte? 2010-05-08 | 13:15  
Hej köper jag något vill jag gärna bli informerad om att det dröjer det är ju inget att bli arg för .

Logga in för att svara.
JuliaSmycken
Platinamedlem
graphgraph
Sv:Uppdatera kund eller inte? 2010-05-08 | 14:34  
Det verkar som en konstig kund som blir sur över en sån sak... Själv tycker jag det är superbra att uppdatera kunden vid förseningar, din kund hade nog bara en dålig dag

Logga in för att svara.
pärlfantast
Platinamedlem
graphgraph
Sv:Uppdatera kund eller inte? 2010-05-08 | 16:03  
Jag skulle bli glad om jag fick besked om vad som händer med min beställning, speciellt när man bestämt en dag när leverans skulle ske.

Logga in för att svara.
Jojo
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Uppdatera kund eller inte? 2010-05-08 | 17:41  
Jag tycker det känns fruktansvärt att jag fortfarande inte fått mina grejer som tydligen skickades i måndags, och att butiken i fråga inte kommer svara förrän på måndag.

Jag har färdigt en av produkterna till min kund men mitt i allt tog silverleran slut, jag har själklart erbjudit mig att skicka det som är färdigt och skicka resten senare. Aldrig har jag varit med om att det "försvunnit på posten".

Logga in för att svara.
maggi
Guldmedlem
graphgraph
Sv:Uppdatera kund eller inte? 2010-05-08 | 21:12  
Vilken otur du hade, att kunden blev sur! Själv blir jag jätteglad om en butik informerar om ev förseningar, det tycker jag är väldigt bra service och jag handlar gärna där igen!

Vad beträffar posten, så har jag blivit av med flera brev, tyvärr. Misstänker att det varit någon som vikarierat på den lokala postsorteringen som norpat dem, då det försvann tre brev av olika storlek (gissar jag, de vägde i alla fall ganska olika utifrån det porto jag betalat för dem) inom några få veckor en sommar. De var säkert lockande, då de innehöll pärlor. Eller så delade han/hon ut dem till fel adressat??? Vet inte vad som hände egentligen, men kul var det inte, så numera är jag mycket glad för all information om ev förseningar.

Fortsätt du att informera dina kunder! Det är toppenservice!

Logga in för att svara.