Vilka är Online?

Medlemmar: 4

Gäster: 28
Sv:Surtråden (1 läser) (1) Gäst
Annelie
Guldmedlem
graphgraph
Medlem Offline Klicka här för att se användarens profil
Sv:Surtråden 2009-07-22 | 23:36  
Och du omfattas ju också av lagar, regler och avtal även om du inte är med i facket, för den delen

Logga in för att svara.
Annelie72
Guldmedlem
graphgraph
Sv:Surtråden 2009-07-22 | 23:52  
Usch, jag förstår att du inte vill gå till jobbet! Och jag håller med den andra Annelie om att du borde ringa till facket även om du inte är medlem. Jag är ny som facklig representant på min arbetsplats och kan inte så mycket än, men jag har svårt att tro att det du beskriver är ok. Du har ju inte ens fått någon vettig förklaring till varför de gör så här!

Lycka till!

Logga in för att svara.
Ester
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Surtråden 2009-07-23 | 08:32  
Jag ska försöka få tag på facket idag.

Det sjuka är att ingen av de fackliga representanterna som jobbat på företaget blev erbjudna nytt jobb inom nya företaget?!

Facket som är det jag "borde" tillhöra är Livs. Men eftersom jag har en F-skattesedel sedan ett gäng år tillbaka så har jag valt att vara med i Småföretagarnas A-kassa för att spara lite pengar.

PÄRLTRÄFF - ostgotaparlan.blogg.se

smyckeria.blogg.se - här visar jag mina alster
  Logga in för att svara.
Ester
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Surtråden 2009-07-24 | 17:21  
Och läkaren kunde inte hjälpa mig...

Men efter några samtal fram och tillbaka så är jag nu uppsagd.

Känns både bra och dåligt såklart. Klart att man vill ha ett jobb så man får lön. Men, att jobba under de förutsättningarna och med den attityden på ett företag, så kan det för mig gärna vara. Det är viktigare att jag mår bra än att jag har massa pengar. Inte för att ett industrijobb ger så mycket pengar, men a-kassa ger mindre pengar. Men, utan att behöva känna en press från den där idioten till chef så kan jag ägna min tid åt att hitta mig själv och att leta efter ett nytt jobb igen... Jag har haft 6 tjänster, pluggat samt drivit eget företag och jag är 27... hmmm känns en smula hattande...

Logga in för att svara.
Zip design
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Surtråden 2009-07-24 | 20:13  
När vi ändå snöat in på arbeten...så e jag bara så trött på mitt jobb!!!!!

Borde fan få risktillägg...jag har arbetat fem dagar sedan semestern...och blivit biten av tre fiskar på tre olika ställen tre dagar i följd! AJ!!!!

Första hoppa upp och bet mig i fingret..andra bet mig i knogen (och han fick stryk tebax ska ni veta) tredje bet mig i armbågen...Jag har bitmärken!!!

Fan...tack o lov att det är helg...

Logga in för att svara.
WaphSmycken
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Surtråden 2009-07-24 | 22:46  
Ester
Tycker att du gör helt rätt. Känns det inte bra så ska man våga att ta steget därifrån, även om man nu vet att man kan få det sämre ekonomiskt. Hälsan går först. För vad ska man ha pengarna till om man inte mår bra ?
Håller tummarna för dig att du snart finner ett jobb som du kommer trivas med och framför allt att et är skysta omständigheter runt omkring.

Zip

kan inte låta bli.. va har du för fiskar på jobbet Mina skulle aldrig bita.. är det pyrajor eller ?!?!

Senast ändrat: 2009-07-24 | 22:48 av WaphSmycken.

Din Halvädelstensbutik på nätet med stora variationsmöjligheter
http://www.waphsmycken.se/index.php?main_page=index&cPath=259_17
  Logga in för att svara.
GretA
Guldmedlem
graphgraph
Sv:Surtråden 2009-07-24 | 22:53  
Jag är sur för jag har tvättat min mobil i 40 graders tvätt. Den klarade inte detta. Jag måste köpa ny och det var inte inlagt i planerna. Det måste bli mindre pärlinköp nästa månad och det vill man ju inte, kan kanske sälja lite av allt man har hemma.
Det enda som blev positivt av detta var inget skitsnack mer eller svininfluensa i den mobilen.

Logga in för att svara.
Zip design
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Surtråden 2009-07-25 | 09:18  
WaphSmycken skrev:
Ester
Tycker att du gör helt rätt. Känns det inte bra så ska man våga att ta steget därifrån, även om man nu vet att man kan få det sämre ekonomiskt. Hälsan går först. För vad ska man ha pengarna till om man inte mår bra ?
Håller tummarna för dig att du snart finner ett jobb som du kommer trivas med och framför allt att et är skysta omständigheter runt omkring.

Zip
:laugh: :P

kan inte låta bli.. va har du för fiskar på jobbet :ohmy: Mina skulle aldrig bita.. är det pyrajor eller ?!?!

Haha...

Vi har en del pirayor...men det är inte dom som bits...dom är dom snälla fiskarna....

Logga in för att svara.
Ester
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Surtråden 2009-07-30 | 15:22  
Så har jag varit hemma från jobbet fram till nu då. Har träffat en läkare idag som kan konstatera: Svår depression.

Hur roligt är det??!!

Jag slutade ju medicinera i november efter en depression, så är det bara att börja om från början igen. Känns överjävligt!

Medicin igång igen, insomningstabletter ligger vid sängen...

Och jag som hade ett jobb som jag trivdes med och mådde bra på fram till 24:e juni då det byttes ägare...

Så blev det så här...

Det är för väl att det finns pärlor...

Logga in för att svara.
WaphSmycken
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Surtråden 2009-08-02 | 23:20  
Sur, arg och irriterad på att jag hela tiden blir avbruten då jag jobba på datan, för att den hela tiden stänger av sig själv och startar om sig

Finns nog bara en sak som kan göra mig riktigt och det är DATAN då den lever sitt eget liv.

vad e det som e fel ??? nån som vet ???

har testat med uppdateringar, men den godkänner inte o slutför.. hörde att detta kunde vara ett av problemen.. o datan har frågat om ja vill uppdatera nu i 2dagar.. men ja har ej gjort det fören idag o då ville den inte, tror jag neka den i går dessutom då den ploppa upp

Logga in för att svara.
smyckestillbehor.se
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Surtråden 2009-08-03 | 00:08  
prova köra en grundlig virussökning. Gör den så så kan den dö helt snart.

Logga in för att svara.
WaphSmycken
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Surtråden 2009-08-03 | 18:51  
har försökt med det men då datan stänger av sig så hinner inte sökningen göras färdig

Har haft en kille som nu kika på datan o det är troligen nåt hårdvara fel..

har varit en frustrerande dag då jag inte lyckas hinna svara på alla mail, skriver o så stängs datan av inte kul.
Ska ringa o se om jag får lämna in den imorgon för ordentlig genomgång.
För utan data klara jag mig ju inte

Logga in för att svara.