Vilka är Online?

Medlemmar: 4

Gäster: 27
Sv:Surtråden (1 läser) (1) Gäst
Annelie72
Guldmedlem
graphgraph
Medlem Offline Klicka här för att se användarens profil
Sv:Surtråden 2009-08-03 | 22:42  
Datatrassel känner jag till , cirka var 4:e gång jag ska starta upp min dator så går det inte och jag måste göra en startreparation. Det tar lång tid och varje gång är jag rädd att det inte ska fungera. Sedan måste jag jag köra en virussökning och manuellt lägga in alla delarna i virusskyddet, som av någon anledning slås ut varje gång... och detta började givetvis strax efter att garantin på datorn gått ut! Borde väl också lämna in min dator, men var? Butikskedjan där jag köpte den finns inte kvar. Datorer kan verkligen testa ens tålamod!

Fast nu var det inte det jag skulle skriva om. Utan om småsinta, missunsamma människor! Tänker på en speciell just nu, en arbetskamrat. Vi ville ha ledigt samma (nästa) vecka. Hon tar ledigt jätteofta (extra semesterveckor, alla storhelger, måndagar, fredagar osv) och får det alltid beviljat eftersom hon lägger in om det först (jo, det fungerar så på mitt jobb ). Jag har jobbat där i nio år och aldrig tagit något mer ledigt än mina fyra semesterveckor på sommaren. Så denna gång röt jag till ordentligt och sade till chefen att nu är det väl i alla fall min tur! Tidigare ledigheter registreras ingenstans heller, men chefen höll med mig. Min arbetskamrat blev alltså nekad ledighet för första gången i världshistorien. Och idag sade hon till mig: "skulle du vara ledig nästa vecka? Ja nu känns det ju som höst ute så nu vill man ju inte vara ledig"! (Höst, förresten?? 23°C och sol?)

Jaha, där blev det en hel uppsats igen men det är väl lika bra att sura ordentligt när man ändå håller på

Senast ändrat: 2009-08-03 | 22:45 av Annelie72.
  Logga in för att svara.
WaphSmycken
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Surtråden 2009-08-03 | 23:17  
OOPS, nu spillde ja på mig då ja läste ditt.. då ja kom till sista meningen hon sa till dig ...
Näe sådan månniskor e inge roliga, vill förstöra glädjen för en.. Men tur att du känner till det.

Ang. datan.. den har varit på nu i 4 Timmar utan avbrott.. tror att grannen fixa det genom att se över minnet som jag fick hjälp m i helgen av en annan kille. Han kunde vist inte sitt fast han garantera det
Jobbigt det där då man själv inte kan, ringde idag till stället jag köpt datan o han som hjälp mig innan har slutat o då går jag inte dit mer, utan kan byta till ett närmare ställe är nog värt att få den undersökt ändå.. men imorgon känns inte lika viktigt längre.. kan nog vänta nån dag extra o se över va de finns för ställen.

Så sur e jag inte längre
men datan e nåt som testar ens tåla mod garanterat då det är nåt..

Senast ändrat: 2009-08-03 | 23:22 av WaphSmycken.

Din Halvädelstensbutik på nätet med stora variationsmöjligheter
http://www.waphsmycken.se/index.php?main_page=index&cPath=259_17
  Logga in för att svara.
vintersmycken
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Surtråden 2009-09-05 | 22:28  
Jag hade tvättid idag, och efter som allt i samhället idag ska styras av datorer kan jag inte komma in och hämta min tvätt eftersom jag kom ner till tvättstugan en halv minut för sent.

Så nu är jag sur (och lite ledsen) för att jag glömde min tvätt, för att systemet är så korkat och för att jag måste upp tidigt imorgon och lurpassa utanför tvättstugan så att den granne som har tvättid imorgon kan släpa in mig så att jag kan få hämta min tvätt.

J-a skit.

Vintersmycken - för alla årstider
  Logga in för att svara.
Bus
Platinamedlem
graphgraph
Sv:Surtråden 2009-09-05 | 22:43  
Jag är ledsen för att jag är på körkortsutbildning och känner mig helt värdelös. Det blev inte som jag tänkt och jag vill bara HEM !!!!

Logga in för att svara.
vintersmycken
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Surtråden 2009-09-05 | 23:26  
Jag vet precis hur det känns att vara mitt i körkortsutbildningen OCH känna sig värdelös... Men du ska minsann se att det går över. Jag tog mitt körkort i maj, och VAD SKÖNT att det är över.

Tur att du har PG i alla fall, så man kan klaga/fråga/sprida glädje(?) eller dylikt.

Vintersmycken - för alla årstider
  Logga in för att svara.
emmchen
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Surtråden 2010-02-11 | 12:09  
Nu är det dags att sura lite! Jag är sur för att jag har begreppstenta imorgon, mest sur för att jag inte vill ha den och är irriterad på mig själv för att pluggandet har blivit så förbannat tråkigt.

Sur, för att jag gjorde en pärlbeställning hos en butik i början av feb och den har ännu inte dykt upp Och inga mail har besvarats från mig.

Dessutom är jag lite sur för att andra pärlbutiker inte svara på mail så ofta som jag tycker att man borde (jag kanske är skadad som kollar mailen ca 5 gånger om dagen?). Men när det gått två dagar utan svar får jag lite lätt frispel

Sur för att jag vill ut och gå i det fina vädret, men har verkligen ingen ork eller lust. Vill bara ligga i soffan om dagarna. Jag orkar ingenting nuförtiden.

Ja, jag är sur idag!

Logga in för att svara.
Fru_Pärla
Diamantmedlem
graphgraph
Medlem Online Klicka här för att se användarens profil
Sv:Surtråden 2010-02-11 | 12:16  
Är det beställningen hos mej som inte kommit fram

Fru Pärla - www.fruparla.se - en kreativ upplevelse
Tryck gärna på gillaknappen i Fru Pärlas Facebookgrupp!
  Logga in för att svara.
emmchen
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Surtråden 2010-02-11 | 12:18  
Nej nej, den har kommit fram

Logga in för att svara.
silverparla.se
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Surtråden 2010-02-11 | 12:24  
Åh, denna tråden behövs idag!!
Häromdagen när det droppade från taket i solen började det droppa inne!! Läcka i taket alltså.... Just nu är det i och för sig bara -6 grader ute, det snöar av bara sjutton och så bestämmer sig vedpannan för att säga upp sig!!
Jag blir GALEN! Och SUR!! Det kostar ju en förmögenhet att värma huset med el, speciellt jävligt känns det när jag har hur mycket gratis ved som helst...
Byta panna mitt i vintern är inte kul....

SUR, SUR, SUR!

Lena

Välkommen till www.silverparla.se
Pärlor och smyckestillbehör till fantastiska priser!
Snabba leveranser! Personlig service!
  Logga in för att svara.
Mixxit.se
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Surtråden 2010-02-11 | 12:32  
Emmchen -> du får väl maila till mig då, jag kollar mailen sjukligt många ggr per dag.

Jag är åxå Sur -> för att det är sååå tråkigt med sjuka barn. Har snart svart bälte i frånvaro från mitt jobb (anställningen). Och inget får man gjort hemma heller. Utan vi sitter här och kollar igenom varenda film vi har

Logga in för att svara.
cackasblogg
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Surtråden 2010-02-11 | 13:42  
emmchen skrev:
Nu är det dags att sura lite! Jag är sur för att jag har begreppstenta imorgon, mest sur för att jag inte vill ha den och är irriterad på mig själv för att pluggandet har blivit så förbannat tråkigt.

Sur, för att jag gjorde en pärlbeställning hos en butik i början av feb och den har ännu inte dykt upp :( Och inga mail har besvarats från mig.

Dessutom är jag lite sur för att andra pärlbutiker inte svara på mail så ofta som jag tycker att man borde (jag kanske är skadad som kollar mailen ca 5 gånger om dagen?). Men när det gått två dagar utan svar får jag lite lätt frispel :P

Sur för att jag vill ut och gå i det fina vädret, men har verkligen ingen ork eller lust. Vill bara ligga i soffan om dagarna. Jag orkar ingenting nuförtiden.

Ja, jag är sur idag!

Hej Gumman

Inget vidare att vara sur du...
Det där med tenta verkar jobbigt och med mailen dom inte svarar på.
Jag har också ett par mail frå webshopar som jag inte fått svar på
(Vofför gör di på dätta vise??

Känner mig själv lite apatisk...utan energi eller ork
Tror det kan bero på den låååånga tråkiga vintern....vill ha soool o värme nu

Hoppas iaf att du får en bättre dag imorgon
Kram//Catarina

Logga in för att svara.
Millan M
Silvermedlem
graphgraph
Sv:Surtråden 2010-02-11 | 16:44  
Ja en surtråd kan nog behövas!!!!!! Vi är nog alla lite sega nu efter en låååång vinter. Våren är mer än välkommen!!!
Själv är jag just nu MKT sur över att flera av barnen i min äldsta dotters klass är så otroligt elaka mot henne. Det värsta av allt är att det dessutom pågått i flera år; främst i form av utfrysning - man vänder ryggen till, ser till att det inte finns rum på bänken utanför salen etc etc..... Det har gått så långt att hon i vissa fall inte reagerar över hur de beter sig, eftersom det för henne numer "tillhör vardagen"... Det är så man kan explodera!!!!!!!!! Ingen ringer någonsin hem till henne - aldrig!!!!!!!! Nu sedan hennes klass började på en högstadieskola har lärarna VERKLIGEN tagit krafttag mot detta, så vi får väl hoppas att det vänder....
Ursäkta mitt låånga inlägg men jag kände att jag behövde vädra detta....

Logga in för att svara.