Pärlbutiker på italienska - franska rivieran 2009-06-18 | 23:23
Om en dryg vecka ska vi åka till Menton i Frankrike. Vi flyger till Milano och kör sedan längs kusten till Frankrike. Någon som vet om någon pärlbutik efter italienska rivieran eller runt Nice?
Sv:Pärlbutiker på italienska - franska rivieran 2009-06-19 | 10:09
Hej! Den lista jag fått av mina franska pärlkompisar ser ut som följer. När jag besökte motsvarande lista i Paris visade det sig att en del var grossister där man behövde beställa tid. Jag vet att den första på listan är en fysisk butik. Därifrån har jag handlat tidigare.
Sv:Pärlbutiker på italienska - franska rivieran 2009-06-19 | 10:43
Tusen tack, nu får jag hoppas på en dag med dåligt väder så vi kan köra runt till alla dessa butiker. Jag kan redan höra tonåringarna stöna över mina eviga pärlaffärsbesök
Sv:Pärlbutiker på italienska - franska rivieran 2009-07-10 | 13:02
Det blev ingen dag med dåligt väder, det var snarare för varmt hela tiden, mellan 29 och 33 grader, så det blev inga pärlaffärsbesök. Men nu har jag i alla fall en massa adresser, vi är åka dit fler gånger eftersom min svåger och hans familj har en lägenhet där. Lite OT kan jag ju berätta att vi var i Monaco några gånger, det ligger bara 7 km från lägenheten. Första dagen var en del gator avstängda dom förberedde tour de France. Fattar inte hur de kan och orkar cykla i värmen och alla backar, dom är ju inte lite branta. Sen ska dom ner också, det går säkert i 80 knyck i timmen. Och sen till allt elände så kör dom Formel 1 i staden också! Helt otroligt, tänker er en massa F1-bilar i er egen stad + att det är en massa hårnålskurvor i Monaco / Monte Carlo. Ack ja. Frånsett det så var det vackert på Rivieran, väldigt mycket berg och branta stup, tunnlar i mängder och underbara vyer. Smyckesbehängda damer var det mindre gott om, det var guld som gällde. Allt annat hade nog blivit kaputt ganska snart, eftersom det är så varmt och alla svettades. var på en marknad och där fanns mycket makraméarmband och halsband av mockaband med stora hängen på.