Vilka är Online?

Inga medlemmar online   
Gäster: 20
Sv:Missnöjd kund! (1 läser) (1) Gäst
Tovaliten
Silvermedlem
graphgraph
Medlem Offline Klicka här för att se användarens profil
Sv:Missnöjd kund! 2009-07-07 | 12:25  
Hejsan på er!
Jag tog kontakt med Rådrummet här i stan och bad dem om hjälp. De försökte under lång tid med att få kontakt med Annika på Fröken Envis men det var inte lätt, hon svarade varken på mail eller telefon från dem.

Och när hon till slut svarar så påstår hon att hon inte har fått något paket från mig och tänker inte sätta in några pengar på mitt konto! Detta var då något nytt för mig,för innan dess så hade orsakerna varit flera till varför jag inte har fått några pengar.

När det inte rörde sig om någon större summa så kunde Rådrummet inte göra något, ord stod mot ord. De sa att de kommer att svara frågande kunder angående hennes butik att returer inte fungerar.

Logga in för att svara.
Goldstone
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Missnöjd kund! 2009-07-07 | 12:40  
Nje det är väl klart att man inte ska behöva va bank åt någon. Men ibland kan det bära sig åt, alla shoppar har väl folk som inte blivit nöjda och dem som blivit nöjda. Så är det bara, men det är bra om det kan lösas, jag vet att hon vill göra det helt klart.

Logga in för att svara.
Seagull
Nykomling
graphgraph
Sv:Missnöjd kund! 2009-07-07 | 20:36  
Jag måste bara ge Annika på Fröken Enivs lite "credit"! Jag har handlat massor hos henne och har inga ambitioner att sluta med det. Hon utger sig ingenstans att vara marknades snabbaste leverantör men hon har kanonkvalité på sina grejer så några extra dagar kan det vara värt att vänta när man vet att det man får är bra grejer!
Jättetråkigt att några av er anser att ni fått så dålig service att det är värt att gå ut i ett sådant här brett forum och "spy galla". Har väldigt svårt att tro att Fröken Envis med vilje vill krångla till det för oss pärlare, vi är ju hennes leve-bröd!

Hoppas att några av er tänker till och kontaktar berörd leverantör för att reda ut ev missförstånd och oklarheter INNAN ni går ut och skriver om det på en blogg! Ibland kanske man inte inser den skada det kan göra för en person/ett företag att få läsa massa negativt utan att få en rimlig chans att bemöta det först.... Jag har företag själv och vill att missnöjda kunder kontaktar mig, nöjda kunder berättar för sina väninnor....

För er som ännu inte köpt grejer från Fröken Envis rekomenderar jag varmt att testa henne och hennes grejer så att ni själva bildar er en uppfattning.

Logga in för att svara.
ammenosslin
Nykomling
graphgraph
Sv:Missnöjd kund! 2009-07-07 | 23:03  

Det låter ju lite konstigt men jag får iallafall beklaga din upplevelse... Måste som många andra skrivit som svar vara ett misst´förstånd på något sätt. Jag har handlat utav henne sedan hon hade premiär i sitt garage och det har alltid känts som en klockren butik... Man får ALLTID sån bra service och man får tips och blir visad hur man gör när man kör fast.. Generös är hon också! Om man kommer på i sista stund när man handlar hos henne att man behövde ju "deb där saken också", så skänker hon den hellre än tar betalt...

Vad gäller leveranserna och betalningar så har det aldrig varit några bekymmer och jag litar fullkomligt på www.frokenenvis.se som färetag. Jag har under dessa år handlat en del utav mina pärlor och tillbehör hos henne och det kommer jag fortsätta med att göra!

Vill bara dela med mig utav mina erfarenheter... Blev lite depp när jag läste allt negativt och smutskastning...

Tack för mig!

Logga in för att svara.
Auf Rubenstein
Nykomling
graphgraph
Sv:Missnöjd kund! 2009-07-07 | 23:15  
Jag håller med dig.. tycker det säger sig självt.
jag giller inte hur alla håller på och svartmålar fröken envis.. jag tycker det börjar likna mobbning.. jag har varit kund hos Envis i många år nu och har aldrig råkat ut för något fel.. hon är generös,trevlig och värnar om sina kunder.. sen beror det väl självklart på omständigheter..
jag skulle inte ta vad som hellst enns av en kund... man måste ha lite stolthet i kroppen.

Alla världens problem har med missförstånd att göra.. även i detta fall antar jag..
nää usch det vänder sig i min arma mage av att behöva läsa om människor som medveten försöker få andra på fall..

Fröken Envis är bra och jag tycker att alla skall strunta i allt skit som skrivs om dom..

Logga in för att svara.
Silvergrejs
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Missnöjd kund! 2009-07-07 | 23:25  
meya skrev:

Många bäckar små. Oavsett om det handlar om hela uteblivna belopp eller intjänad ränta på långa väntetider på återbetalning av varor.
Vi kunder ska väl inte behöva vara någon sorts bank åt Fröken Envis? Eller har jag fel ???

Ett genomsnittligt företagskonto har ungefär samma ränta som ett genomsnittligt lönekonto, vilket i dagens läge är ungefär lika med noll. Så några speciellt stora ränteintäkter eller ränteförluster handlar det inte om, varken för kunden eller butiken. Jag har mycket svårt att tro att Fröken Envis "envisas" för att tjäna mer pengar, det finns lättare sätt att tjäna några extra kronor på sin butik om man är i desperat behov av det.

Självklart borde kunden inte behöva ligga ute med pengar i onödan, men om du verkligen är på jakt efter en orsak till strulen så tror jag att du är inne på fel spår.

Jag ser för övrigt att det har trillat in tre kommentarer från helt nya medlemmar, alla positiva till FE. Om de har kommit på uppmaning av någon så skulle jag vilja tipsa om att det inte ser speciellt trovärdigt ut när tre nya medlemmar börjar sin "karriär" på PG med att stötta en specifik butik. Jag påstår inte att någon ljuger, dessa kommentarer kan självklart vara helt ärliga, men det skulle se bättre ut om det var folk vi har sett tidigare här på forumet som skriver sådana inlägg.

Logga in för att svara.
Auf Rubenstein
Nykomling
graphgraph
Sv:Missnöjd kund! 2009-07-07 | 23:30  
Vad faan är det för fel på folk egentligen??

jag känner Annika väl.. antagligen bättre än någon.. sluta en gån för alla med erat jävla skitsnack.. börjar bli jävligt uttjatat!!

Lägg ner!

Logga in för att svara.
smyckestillbehor.se
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Missnöjd kund! 2009-07-07 | 23:40  
Tråden hettar till ser jag.
Kan väl säga att jag är en av de som aldrig fått uppleva några som helst problem vid beställningar från Fröken Envis. Och jag är en flitig pärlare

Logga in för att svara.
inabina
Guldmedlem
graphgraph
Sv:Missnöjd kund! 2009-07-07 | 23:45  
Det är självklart att det skett ett missförstånd, jag har aldrig hävdat något annat!

MEN... Jag säger det ännu en gång: Jag skickade flera mejl men fick endast ett besvarat och när det väl gällde, ja DÅ fick jag svar. Även om mejlen nu hamnade i skräpposten (vilket ju är ganska märkligt att bara de mejlen med kvitton hamnat där), så bör en seriös företagare veta bättre och då & då kolla igenom sin skräppost. Särskilt när man vet att mejl KAN hamna där. Vad man däremot INTE bör göra är att påstå att kunden "vägrar visa kvitto", för jag har visat 3 kvitton vid 3 olika tillfällen.

Sedan har jag alla våra konversationer sparade i form av dokument, meddelandehistorik från msn och mejl. Det här är alltså inte att smutskasta någon, det här är att sätta ned foten och säga "Det här är inte rätt och det måste göras något åt!". Det är jättebra att vissa har fått ett bra bemötande, jag önskar att alla hade fått det, men nu fick jag inte det och jag är ju absolut inte den enda.

Förhoppningsvis ser Annika över sitt företag och tar åsikterna här som konstruktiv kritik, det gynnar ju både henne och oss Jag tror föga att någon här VILL tycka illa om frökenenvis.se bara för att!

Logga in för att svara.
GretA
Guldmedlem
graphgraph
Sv:Missnöjd kund! 2009-07-07 | 23:49  
Jag handlar också gärna på Fröken envis. Jag gillar hennes smycke och stil. Jag kan hålla med om att det tar lite längre tid än vad det gör hos de flesta webbutiker men det vet man ju om nu.
Jag kommer att fortsätta att handla hos Annika för jag tycker att hon är lite av en "trendsetter".

Logga in för att svara.
Auf Rubenstein
Nykomling
graphgraph
Sv:Missnöjd kund! 2009-07-07 | 23:57  
Quartz skrev:
Har läst igenom vad alla har skrivit och håller med de flesta.
Jag gjorde en beställning för någon månad sedan och fick först och främst vänta 2 veckor innan leveransen kom och när den väl kom så var det flera artiklar som inte stämde.
Mejlade om problemet och fick ett svar. Jag svarade på det samt ställde lite frågor men fick inga svar tillbaka. Mejlade nog 4-5 gånger utan svar. Så nu skiter jag i hennes shop. Kommer aldrig beställa av henne mer.

När man läser Annikas inlägg så är det som vanligt. Bara massor med undanflykter och att HON alltid har gjort rätt, i princip, och att de som har beställt oftast har gjort fel med betalningar, inte mejlat osv... Ivarje forum som man har läst och som det handlat om Annika så har det varit samma visa hela tiden.
Hon skriver att "pappan" i diskutionen skällde och gapade, men det tror jag inte på för 5 öre. Så himla överdrivet. Och om han skulle göra det så är det väl bara bra, för någon behöver skrika lite vett i huvudet på henne.
Men det skulle väl inte hjälp, det skulle rinna av som vatten på en gås.

Nä, jag beställer av de andra butikerna som finns på nätet för där får man bra sevice och snabba leveranser.
Det är ju det man VILL HA!!! Och inte massa bekymmer.

Vad vet du om vad hon behöver.. ok om du känner Annika.. men jag antar att du inte gör det.. jag känner att jag måste försvara henne mot allas skitsnack.. då jag läst massor av absurditeter nu.. och då jag känner henne väl och vet hur hon bemöter sin kunder

Hon har inte bett mig ta henne till försvar.. det gör jag så gärna ändå så till den som skrev att det såg mindre trovärdigt ut med nya medlemmar som skrev gott om henne.. so what!?

Logga in för att svara.
Jewelry by Jannah
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Missnöjd kund! 2009-07-08 | 07:14  
noora skrev:
Jag ser för övrigt att det har trillat in tre kommentarer från helt nya medlemmar, alla positiva till FE. Om de har kommit på uppmaning av någon så skulle jag vilja tipsa om att det inte ser speciellt trovärdigt ut när tre nya medlemmar börjar sin "karriär" på PG med att stötta en specifik butik. Jag påstår inte att någon ljuger, dessa kommentarer kan självklart vara helt ärliga, men det skulle se bättre ut om det var folk vi har sett tidigare här på forumet som skriver sådana inlägg.[/quote]

kan inte annat än hålla med

Min smyckesbutik www.jannah.se

**Hette förrut Beadpassion**
  Logga in för att svara.