Vilka är Online?

Inga medlemmar online   
Gäster: 26
Sv:Kris...... (1 läser) (1) Gäst
eva53
Platinamedlem
graphgraph
Medlem Offline Klicka här för att se användarens profil
Kris...... 2010-03-11 | 09:40  
har fått beställning på ett armband och behöver något liknade dessa små berlocker, det är snäckskalspärlor, dessa köpte dottern i Makedonien och har nu kikat runt lite men hittar inget, är det någon som har koll......tacksam om någon kan hjälpa mig.......eva

Logga in för att svara.
eva53
Platinamedlem
graphgraph
Sv:Kris...... 2010-03-11 | 09:45  
ska försöka få med ett fotot oxå

Senast ändrat: 2010-03-11 | 09:47 av eva53.

Logga in för att svara.
Tigris
Diamantmedlem
graph
Sv:Kris...... 2010-03-11 | 10:50  
Perles & Co har liknande berlocker med delfin, löv och sköldpadda.

Logga in för att svara.
eva53
Platinamedlem
graphgraph
Sv:Kris...... 2010-03-11 | 13:14  
Ja det såg ut att var ungf. lika. Nu handlar inte jag från utlandet, för det var väl inte en svensk webbshop eller? varken kan eller vill handla med kort på nätet, så larvig är jag man kan inte var helt säker på säkerhetssystemen har jag hört.......men tack ändå för hjälpen//eva

Logga in för att svara.
Tigris
Diamantmedlem
graph
Sv:Kris...... 2010-03-11 | 13:45  
Perles & Co är en fransk webbshop så, nej den är inte svensk men den ligger dock inom EU så ingen tull tillkommer. Jag har handlat därifrån flera gånger och det har funkat jättebra hittills. En gång var en vara skadad men jag blev ersatt med ny vara utan problem.

Jag har Swedbank och handlar med e-kort vilket innebär att jag för varje köp skapar ett fiktivt VISA-nummer. Jag sätter en övre gräns för vad som kan dras från kortet och jag kan också välja att just det numret bara går att använda en gång. Så mitt "riktiga" kontonummer behöver jag aldrig uppge så det finns ingen risk att någon kommer åt mitt konto.
Jag använder det även i svenska butiker som har Visa-betalning.

Logga in för att svara.
Millan M
Silvermedlem
graphgraph
Sv:Kris...... 2010-03-11 | 23:12  
Här är en till som är skeptisk till att handla från utländska butiker just pga kort/säkerhet etc etc... Men detta med ett fiktivt Visa-numme rlät ju kanon! Har inte hört talas om det tidigare. Är det ngt nytt? Kanske man skulle skaffa? (Ursäkta att jag "stal" tråden med att frångå ämnet...)

Logga in för att svara.
WaphSmycken
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Kris...... 2010-03-12 | 00:04  
Tigris skrev:
Jag har Swedbank och handlar med e-kort vilket innebär att jag för varje köp skapar ett fiktivt VISA-nummer.
Jo det sa dom till mig också att skaffa då jag ville öppna ett till konto...
Nej nej sa dom... du ska ha detta, det är som ett låtsaskort

I mina öron lät de inge vidare att de beskrev det som ett låtsaskort man använde till betalningar... så jag vågade mig aldrig på det faktiskt

Din Halvädelstensbutik på nätet med stora variationsmöjligheter
http://www.waphsmycken.se/index.php?main_page=index&cPath=259_17
  Logga in för att svara.
Tigris
Diamantmedlem
graph
Sv:Kris...... 2010-03-12 | 07:48  
Ja, "låtsaskort" låter ju skumt men det är hur smidigt som helst. Det är inte så nytt, jag har haft det et par tre år. (Ända sen jag skulle starta min prenumeration på Bead&Button).

Jag har laddat hem en programvara via min internetbank. När jag ska använda "kortet" så får jag logga in i programmet först och skapa ett tillfälligt nummer. Jag väljer hur länge numret ska vara giltligt och vilken maxsumma som får dras.

Jag har som sagt Swedbank så jag vet inte hur det funkar hos andra banker.

Senast ändrat: 2010-03-12 | 07:51 av Tigris.

Logga in för att svara.
emssal
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Kris...... 2010-03-12 | 08:29  
Visst finns det risker med att handla med kort på internet men riskerna är MINST lika stora när du handlar med kort över disk eller du tar ut pengar från en automat med kortet.

Jag har ett kort med begränsad kredit, kan alltså inte förlora mer än en viss summa. Och bör inte kunna förlora ens det. Har det skett transaktioner på ditt kort som inte du gjort är det kortföretagets sak att antingen stå för det eller bevisa att det är just du som gjort transaktionen. Eftersom alla seriösa webshoppar har sk säker betalningshantering så finns det ju en sådan garanti OM det mot förmodan skulle gå fel.

Utöver detta kort använder jag PayPal och Payson.

På Perles & Co kan du ju också göra en pengaöverföring från ditt bankkonto. Alla uppgifter du behöver står under länken Help på deras site.

Logga in för att svara.