Vilka är Online?

Inga medlemmar online   
Gäster: 22
Sv:Kris, vad gör jag om det regnar!!?? (1 läser) (1) Gäst
<< Första < Föregående 1 2 3 Nästa > Sista >>
Jojo
Diamantmedlem
graphgraph
Medlem Offline Klicka här för att se användarens profil
Sv:Kris, vad gör jag om det regnar!!?? 2010-09-26 | 14:36  
Jag fick, efter mycket om och men, tag på ett tält, men tyvärr så blåste det, och flera grannars tält, iväg eftersom det blåste otroligt mycket fram mot eftermiddagen. Trots stenar och tyngder blåste mina displayer, etc, omkull. Så det var en rörig marknad för nästan alla som stod Men det gick relativt bra trots det och fömiddagen bjöd på varmt väder och sol

Tack för att ni frågar

Logga in för att svara.
lisbethw
Guldmedlem
graphgraph
Sv:Kris, vad gör jag om det regnar!!?? 2010-09-26 | 15:01  
alltid roligt att höra hur det går...
står själv på marknad emellanåt...
vissa gånger går det bättre och ibland sämre,
men regnskydd/solskydd är A&O för att gardera sig, tänker ev. själ att köpa partytält de som är hopvikbara ca 500kr...

mvh. lisbeth
www.lisbethsbod.se

Mvh. Lisbeth Wettermyr
  Logga in för att svara.
Fatima E
Platinamedlem
graphgraph
Sv:Kris, vad gör jag om det regnar!!?? 2010-09-26 | 20:29  
Vad roligt att höra att det gick bra till slut trots blåst.

Jag själv kan nog aldrig tänka mig att stå på en utemarknad mer, gjorde ett försök en gång men det var så kallt och blåsigt att det var nog för mig.

Hoppas det går ännu bättre nästa gång

Logga in för att svara.
Sunio
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Kris, vad gör jag om det regnar!!?? 2010-09-27 | 15:59  
Jag har stått enheldel på både ute o innemarknader. Nu har jag förmånen att känna en marknadsknalle, så jag får låna marknadsställning av honom. Men har man möjlihet och råd, så rekommenderar jag verkligen att man köper ett sånt, för det står nog emot det värsta typen av väder, även sol o värme. Söker man på google, antingen på torgstånd eller marknadsställning, så kan man hitta annonser ex. på blocket, med relativt bra priser.
Innan jag hade tillgång till denna, så använde jag som andra i denna tråd, partytält. Det har jag tyckt varit super.
Jag är inte något proffs på marknader, men har aldrig varit med om att arrangören ordnar med regnskydd, bord etc. på en utomhusmarknad. Däremot ordnar inomhusmarknadsarrangörer ofta bord etc.
Skönt att det löste sig för dig i sista stund,och att det gick bra för dig trots regn, rusk o stormiga vindar, för en sak är klar, regnar det, så sitter folk inne o kuttrar o då kan det vara svårt att få något sålt, och då hjälper nog inte ens världens bästa marknadsställning

Logga in för att svara.
silverparla.se
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Kris, vad gör jag om det regnar!!?? 2010-09-28 | 09:16  
Partytält funkar oftast alldeles förträffligt men det förutsätter i regel att det sitter stadigt fast i marken. Det är inte alltid stenar, hinkar med vatten eller sand räcker till om det blåser mycket.
Skaffa 4 st stora skruvar av typen som man skruvar ner i marken och sätter fast hunden vid. Finns på många marknader för en tia styck. Linan knyter du bara fast i handtaget som sticker upp. De är perfekta om man står på grus eller gräs. Är det däremot asfalt får man ta till andra metoder. Jag tar med mig en rejäl spik och en hammare, en skruvdragare med fulladdat batteri och fyra rejäla! skruvar. I asfalten, gärna vid kanten till t ex kantsten, tar man med spikens hjälp och tar sig igenom asfalten så man kan sätta dit skruven och med skruvdragaren skruva ner den nästan helt. Ta sen linan från hörnet på tältet och knyt fast det ordentligt. Är det lätt för linan att åka av så är det vettigt att sätta dit en bricka på skruven innan man skruvar ner den.
Dessa metoder är toppen och tältet står garanterat still även om det blåser rejält!
Nu är det ju för sent för denna gången, Jojo, men kan vara bra att tänka på till nästa gång.....

Lycka till!

Mvh Lena

Välkommen till www.silverparla.se
Pärlor och smyckestillbehör till fantastiska priser!
Snabba leveranser! Personlig service!
  Logga in för att svara.
<< Första < Föregående 1 2 3 Nästa > Sista >>