Vilka är Online?

Medlemmar: 1

Gäster: 24
Sv:Har ni provat att annonsera (1 läser) (1) Gäst
Mixxit.se
Diamantmedlem
graphgraph
Medlem Offline Klicka här för att se användarens profil
Har ni provat att annonsera 2009-07-27 | 14:33  
Jag har fått ett bra pris på en annons i en dagstidning. Det handlar fortfarande om ganska mkt pengar för ett litet företag.

Tror ni att man får fler kunder genom en annons i en dagstidning?
Eller måste man söka sig till en nischad tidning..

Är det att slänga pengarna i sjön?

Logga in för att svara.
Fru_Pärla
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Har ni provat att annonsera 2009-07-27 | 15:37  
Jag tycker inte att det ger speciellt mycket att annonsera varken i dags eller specialtidningar. Det bästa sättet att få nya kunder är googleannonser

Fru Pärla - www.fruparla.se - en kreativ upplevelse
Tryck gärna på gillaknappen i Fru Pärlas Facebookgrupp!
  Logga in för att svara.
WaphSmycken
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Har ni provat att annonsera 2009-07-27 | 16:02  
Stina72 skrev:
Jag har fått ett bra pris på en annons i en dagstidning. Det handlar fortfarande om ganska mkt pengar för ett litet företag.
Jotack jag vet, kostade oss över 40 tusen kr att annonoser i en stor tidning med helsides annons.

Tror ni att man får fler kunder genom en annons i en dagstidning?
Eller måste man söka sig till en nischad tidning..

En annons räcker inte, två är fortfarande för lite. För att nå ut så behövs detta följas upp med jämna mellanrum.. Kommer ej fram idag, men kryper fram från säljaren vid nästa samtal ;)

Är det att slänga pengarna i sjön?
Ja det tycker jag. Att annonsera i tidningar med en hemsida, inte många som har papper och penna eller skriver av webadressen för att sedan gå in där. Man läser ju oftast inte tidningen samtidigt som man sitter vid datan.

Därimot om du kontunerligt annonserar i samma tidning får du dom som läser den tidningen att så småningom fasta och minnas dig. Känna igen logga etc..
Så för att få tillbaka annonspengarna av dessa läsare gäller att annonsera mera.En gång är bortkastat likaså två gånger.

Jag skulle heller rekommendera dig att annonsera med klickbar länk.. då går dom in till ditt direkt om dom fastnar för just din annons. Detta är mina erfarenheter kanske någon tycker annat...
Finns flera andra bra sätt att marknadsföra sig på som är mer säkert samt även kostar mindre.
Och ska man annonser i dagstidning så är det DU som ska ställa kraven och DU som ska kontakta dom.. här kommer du i ett helt annat läge.. KAn ju tillägga att även vi fick bra priser.. 1/2 priset på båda annonserna vi gick med på. men efter 2.a ggr så fick vi höra att detta måste följas upp för att ge reultat.. känndes pyrt och bättre vägar finns att gå..

Din Halvädelstensbutik på nätet med stora variationsmöjligheter
http://www.waphsmycken.se/index.php?main_page=index&cPath=259_17
  Logga in för att svara.
Mixxit.se
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Har ni provat att annonsera 2009-07-27 | 17:03  
Tack för era svar.
Det handlar om en klickbar annons i en webbaserad dagtidning och annonsen skulle sitta i en vecka.

Men nu har jag funderat och jag tror faktiskt inte att jag ska nappa på ideen.
Det är inte dom som har kontaktat mig utan via en vän har jag fått ett mkt bra erbjudande.

Logga in för att svara.
Silvergrejs
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Har ni provat att annonsera 2009-07-27 | 22:48  
Jag annonserar ibland via Google-annonser. Där har jag märkt att det funkar allra bäst när man riktar in sina annonser på webbplatser där det finns folk som kan vara intresserade av det man säljer. Annonsering till "osorterad publik" ger väldigt låg klickfrekvens.

Logga in för att svara.
Zip design
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Har ni provat att annonsera 2009-07-28 | 21:07  
Jag kommer prova på att annonsera i en pappertidning nu i augusti. Om jag inte minns helgalet så skulle den ut den 20:e augusti. Jönköpings lokaltidning

Ni som bor i trakten får hålla ögonen öppna..hehe...kommer själv inte få se den "live"..Men får en kopia via mail

Kul att testa, men jag tror nog att man behöver annonsera ett par gånger om det verkligen ska ge något.

/pernilla

Logga in för att svara.