Vilka är Online?

Medlemmar: 3

Gäster: 30
Sv:Fröken Envis (1 läser) (1) Gäst
Design
Silvermedlem
graphgraph
Medlem Offline Klicka här för att se användarens profil
Sv:Fröken Envis 2009-08-29 | 14:01  
emssal skrev:
Design skrev:
OK. Förlåt. Ber faktiskt om ursäkt.

Design :(

Det är helt OK, det är en "het" debatt detta... ;)

Ja, verkligen. Man önskar att detta ska få ett bra slut.
Och jag tycker så synd om de som har blivit drabbade på ett eller annat vis.
Och särskillt när det gäller så mycket pengar för endel.
Samtidigt som när det kommer fram att det är en enskild firma och pengarna går rakt ner i hennes ficka..... fattar inte att det får gå till så.

Design

Logga in för att svara.
inabina
Guldmedlem
graphgraph
Sv:Fröken Envis 2009-08-29 | 14:42  
I mitt fall spelar inte pengarna någon större roll då det bara rör sig om 150 kr, men jag tog fruktansvärt illa vid mig när hon gick till personangrepp - vilket jag naturligtvis ALDRIG skulle göra mot henne. Jag vill hålla det här så rent som möjligt och att sänka mig till hennes barnunge-nivå vore bara dumdristigt.

Det spelar ingen roll, eller är mer synd om någon bara för att det handlar om mer pengar. Personlig kränkning/angrepp, hot eller pengaförlust - allt är lika illa!

Det är egentligen synd att Frökenenvis inte har mod nog att välja sin stolthet... I mina ögon är det för sent att återuppbygga ett förtroende, särskilt när hon blandar in sina egna tolkningar om att jag skulle haft en dålig uppväxt med en sådan elak pappa, och att hon är utbildad psykolog så om jag någonsin ville prata, fick jag gärna tala med henne om mina problem. Qué?

(Ska man skratta eller gråta?!)

Logga in för att svara.
klinga
Guldmedlem
graphgraph
Sv:Fröken Envis 2009-08-29 | 14:49  
det var inte stora pengar för mig heller, det är sättet jag inte gillar.
Sen om hon gått till personliga angrepp mot folk så är det ju bara on själv som förlorar på det i slutändan....
Synd att hon inte förstår det bara.
Jag jobbar i ett service yrke själv och vet hur viktigt det är att man vårdar sina kunder..

Logga in för att svara.
Design
Silvermedlem
graphgraph
Sv:Fröken Envis 2009-08-29 | 16:10  
inabina skrev:
I mitt fall spelar inte pengarna någon större roll då det bara rör sig om 150 kr, men jag tog fruktansvärt illa vid mig när hon gick till personangrepp - vilket jag naturligtvis ALDRIG skulle göra mot henne. Jag vill hålla det här så rent som möjligt och att sänka mig till hennes barnunge-nivå vore bara dumdristigt.

Det spelar ingen roll, eller är mer synd om någon bara för att det handlar om mer pengar. Personlig kränkning/angrepp, hot eller pengaförlust - allt är lika illa!

Det är egentligen synd att Frökenenvis inte har mod nog att välja sin stolthet... I mina ögon är det för sent att återuppbygga ett förtroende, särskilt när hon blandar in sina egna tolkningar om att jag skulle haft en dålig uppväxt med en sådan elak pappa, och att hon är utbildad psykolog så om jag någonsin ville prata, fick jag gärna tala med henne om mina problem. Qué?

(Ska man skratta eller gråta?!)

Helt otroligt!!!
Menar du att Fröken Envis utger sig för att vara utbildad psykolog !!!!!!!!

Design

Logga in för att svara.
DLuxDesign
Silvermedlem
graphgraph
Sv:Fröken Envis 2009-08-29 | 17:59  
En intressant sak är ju att hon ingen F-skattsedel har vilket hon hävdar här:
http://www.frokenenvis.se/info.asp?text=2

Logga in för att svara.
Jojo
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Fröken Envis 2009-08-29 | 18:05  
DLuxDesign skrev:
En intressant sak är ju att hon ingen F-skattsedel har vilket hon hävdar här:

http://www.frokenenvis.se/info.asp?text=2

:dry:

Så får hon inte göra, då ljuger hon ju sina kunder rätt upp i ansiktet från första stund!

Logga in för att svara.
klinga
Guldmedlem
graphgraph
Sv:Fröken Envis 2009-08-29 | 18:24  
Ja vilket jag påpekade för henne.

Logga in för att svara.
inabina
Guldmedlem
graphgraph
Sv:Fröken Envis 2009-08-30 | 00:12  
Helt otroligt!!!

Design :ohmy:

Jag vet inte om det var just psykolog, men hon hade i alla fall utbildning inom... ja... vad det nu var! Hon skrev så här på msn (jag citerar) "Vill du prata om annat är det ok, bara så du vet så är jag utbildad."

Det skrev hon efter att hon konstaterat att jag måste haft en tuff uppväxt med en sådan far som hotar folk till livet och allt vad det nu var. (Hahaha!)

Logga in för att svara.
Design
Silvermedlem
graphgraph
Sv:Fröken Envis 2009-08-30 | 08:12  
inabina skrev:
Helt otroligt!!!

Design :ohmy:

Jag vet inte om det var just psykolog, men hon hade i alla fall utbildning inom... ja... vad det nu var! Hon skrev så här på msn (jag citerar) "Vill du prata om annat är det ok, bara så du vet så är jag utbildad."

Det skrev hon efter att hon konstaterat att jag måste haft en tuff uppväxt med en sådan far som hotar folk till livet och allt vad det nu var. (Hahaha!)

Helt otroligt. Att man som person bara kan skriva så. Skulle aldrig yppa ett ord till henne om något. Vad skulle det vara bra för.

Design

Logga in för att svara.
klinga
Guldmedlem
graphgraph
Sv:Fröken Envis 2009-08-30 | 14:47  
Vill bara säga att jag fått tillbaka mina pengar, så jag känner mig nöjd med det.
Tack fröken envis.
Kommer självklart aldrig att handla av henne nån mer gång.

Logga in för att svara.
solen2010
Bronsmedlem
graphgraph
Sv:Fröken Envis 2009-08-30 | 17:26  
Grattis. Då väntar vi bara på vår dotters pengar. Tror inte att de kommer. Förstår inte hur man kan ta emot ett förskott och sedan hålla det ett halvår utan att leverera något. Det verkar som Fröken Envis tror att pengarna är hennes. Ett förskott är öronmärkt för den leverans som det avser, och kan inte användas i övrig verksamhet, än mindre för privata utsvävningar. Nästa vecka får kronofogden ett besök av oss. Tack alla som skickat in information till frokenenvisluras@hotmail.com . Om ni inte har gjort det, så maila gärna er story och kontaktuppgifter. Det gäller även om det är små belopp. Vi återkommer med mer feedback om hur det går.

Logga in för att svara.
klinga
Guldmedlem
graphgraph
Sv:Fröken Envis 2009-08-30 | 17:36  
Tack för det, jag kommer naturligtvis inte och glömma hennes behandling..
Jag står så gärna till förfogande om det är nån som vill att jag ställer upp.

Logga in för att svara.