Vilka är Online?

Medlemmar: 2

Gäster: 32
Sv:FÖRST med ear cuffs? HAHA (1 läser) (1) Gäst
Cissi_83
Platinamedlem
graphgraph
Medlem Offline Klicka här för att se användarens profil
Sv:FÖRST med ear cuffs? HAHA 2011-04-07 | 20:04  
Men oj! Snacka om att spela fult. Det är ju inte ok! Nu vet jag ju inte varför hon blev avstängd, men det gjordes helt rätt!

Logga in för att svara.
byCelina
Silvermedlem
graphgraph
Sv:FÖRST med ear cuffs? HAHA 2011-04-07 | 20:20  
Men gud vad sjukt!! Verkligen grymt att du står på dig! Fattar inte hur vissa människor är funtade... hur kom det sig att hon blev blockad här då?

Logga in för att svara.
Cissi_83
Platinamedlem
graphgraph
Sv:FÖRST med ear cuffs? HAHA 2011-04-07 | 20:24  
Såna här grejer händer stora bloggare ofta förresten, detta fulspel. Har du kollat om hon vill "sälja" dig den adressen? Eller håller hon i den hårt då hon förmodligen tjänar på att sno dina kunder?

Logga in för att svara.
ItemsbyJohanna
Guldmedlem
graphgraph
Sv:FÖRST med ear cuffs? HAHA 2011-04-07 | 20:46  
Cissi_83 skrev:
Såna här grejer händer stora bloggare ofta förresten, detta fulspel. Har du kollat om hon vill "sälja" dig den adressen? Eller håller hon i den hårt då hon förmodligen tjänar på att sno dina kunder?

Jennifer har domänen för egen vinnings skull, precis som hon skrev i mailet till mig. Jag vill inte betala henne pengar för något som är en felstavning av mitt företagsnamn, jag har istället betalat en jurist som tar sig an ärendet och det ser ut som att jag kommer att "vinna" eftersom JFR inte har lämnat något försvar på anmälan och juristen bedömer ärendet utifrån det material som jag har lämnat in.. Men jag vågar ändå inte hoppas att jag vinner. Hur som, skulle jag vinna ärendet så får jag antingen tillgång till domänen itembyjohanna.se som JFR har köpt, eller så stängs den ner helt och hållet och ingen har tillgång till den. Det är så sjukt att man ska behöva köpa upp felstavningar av sitt företag! Inte tänker man väl på det?? Jag har i alla fall köpt www.itembyjohanna.se och www.itemsbyjohanna.com nu så vi får väl hoppas att hon lär sig en läxa av det här och slutar upp med sina fula dumheter.

Jag har även underrättat alla bloggtjejer som jag samarbetar med då några av dem även har samarbetet med JFR. Men alla har tagit avstånd från henne då ingen vill beblandas med hennes fulspel. Detta kan säkert många ha delade meningar om men för mig var det viktigt att säga det då vissa av dem tidigare har skrivit ut mitt företagsnamn som www.itembyjohanna.se och inte den korrekta, www.itemsbyjohanna.se och jag vill inte på något sätt förknippas med JFR.

Logga in för att svara.
ItemsbyJohanna
Guldmedlem
graphgraph
Sv:FÖRST med ear cuffs? HAHA 2011-04-07 | 20:50  
byCelina skrev:
Men gud vad sjukt!! Verkligen grymt att du står på dig! Fattar inte hur vissa människor är funtade... hur kom det sig att hon blev blockad här då?

Jag vet inte riktigt varför hon blev blockat från Pärlguiden, antingen bröt hon mot någon regel.. Hon verkar ju inte vara så "vettig" i skallen eftersom hon utsätter sig för problem lite här och där.

Logga in för att svara.
sarajohansson
Guldmedlem
graphgraph
Sv:FÖRST med ear cuffs? HAHA 2011-04-07 | 21:04  
Jag förstår inte hur man orkar hålla på sådär egentligen, jag önskar dig all lycka till i alla fall, hoppas allt löser sig

Logga in för att svara.
Made4u.se
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:FÖRST med ear cuffs? HAHA 2011-04-07 | 21:28  
haha den var bra.

Jag hade såna när jag var "ung" är 26

Logga in för att svara.
jewelsbyjosefin
Silvermedlem
graphgraph
Sv:FÖRST med ear cuffs? HAHA 2011-04-07 | 21:51  
ItemsbyJohanna skrev:
Ok, nu känner jag att jag "kan" skriva om det jag har blivit utsatt för nu när en annan har blivit utsatt för liknande. Dock är detta fortfarande under utredning, men jag är så TRÖTT på att hålla detta inne, och jag vill varna alla andra om den här personen, jag vet ärligt talat inte vad hon är kapabel till. Jag vet inte hur mycket om det hela jag får skriva om här på Pärlguiden, om det finns regler mm. Men jag tycker att alla bör känna till den här personens sätt att driva sitt företag då hon utsätter andra för otrevliga situationer.

Personen bakom det hela är JFR.se. Jennifer Forsberg. Jennifer köpte den 20/1 domänen www.itembyjohanna.se utan min vetskap. Jag har själv domänen www.itemsbyjohanna.se JFR har nu gjort så att om man skriver min adress fel utan S, så kommer man direkt till hennes sida. Det här upptäcktes av en kund till mig som skulle in på min sida och kolla i min shop, jag mailade omedelbart JFR och frågade varför jag kom in på hennes sida när jag skrev in min adress fel, och inte till en sida som "visas ej, sidan finns inte" som man vanligtvis kommer till, hennes svar? "Jag såg ett visst värde i domänen och köpte den". Kunder till mig har blivit förvirrade av det här och undrar varför de förflyttas till JFR när de skriver fel adress, och det är inte konstigt att man tror att min adress är www.itembyjohanna.se eftersom jag tidigare hade min verksamhet via bloggadressen www.item.blogg.se

Jag har anmält detta till iis.se och man kan även se att domänen www.itembyjohanna.se är under utredning (http://www.iis.se/domaner/atf/atf-arenden). Jag har betalat en större summa pengar för att iis.se skulle ta sig an ärendet och Jennifer fick en anmälan hemskickad och hon hade 30 dagar på sig att besvara anmälan med en förklaring till varför hon skulle få ha tillgång till domänen, men hon besvarade inte anmälan och en jurist har nu gått in och granskar ärendet utifrån det material som jag har skickat in. Jennifer har inte bett om ursäkt för detta och inte visat någon som helst ånger för vad hon har gjort mot mig och mitt företag. Hela situationen är kränkande och har fått mig att må mycket dåligt.

Jag livnär mig på mitt företag, jag arbetar heltid och sliter jäkligt hårt och vill inte att någon ska komma och dra nytta av mitt företagsnamn för egen vinnings skull, jag har arbetat hårt för att vara där jag är idag och man blir ledsen och arg när personer som Jennifer inte respekterar detta! Jag hoppas innerligt att hon slutar upp med dessa kränkande handlingar och inser vad hon gör mot folk och deras företag!

Nu blev det här väldigt långt, men det var skönt att skriva ut allting!

/ Johanna

Men oj , jag satt helt chockad när jag läste detta :O. Jag har även en gång haft mailkontakt med henne och då var hennes attityd jättedålig , men inte visste jag att hon var kapabel till såhär mycket :O.

Hoppas allt löser sig Johanna!

Logga in för att svara.
raize
Platinamedlem
graphgraph
Sv:FÖRST med ear cuffs? HAHA 2011-04-08 | 13:05  
Exakt samma sak hände för mig, att hon köpte "mitt" .se och länkade till sig egen sida..

Samma sak har hänt för intensivecravings.blogg.se. Skriver ni in intensivecravings.se kommer ni direkt till JFR.

Logga in för att svara.
Jojo
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:FÖRST med ear cuffs? HAHA 2011-04-08 | 13:29  
Men hjälp! Jag trodde verkligen inte att det fanns människor som var kapabla att "sno" kunder på det sättet. De här människorna jobbar hårt för sitt leverbröd och det är orättvist att nån ska "sno" deras kunder.

Logga in för att svara.
Sunio
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:FÖRST med ear cuffs? HAHA 2011-04-08 | 14:57  
Usch vad blåst jag känner mig Ja, så är det väl när man är godtrogen och tror att alla människor menar väl, även om de ibland uttrycker sig klumpigt.
Jag har ju försvarat henne i forumet ett antal gånger mot sk "personliga påhopp". Hade jag anat detta, hade jag aldrig lagt mig i diskussioner.

Jag kunde inte i min vildaste fantasi tro detta om en person, som man faktiskt har haft en ganska "nära" relation till här på PG. Och när jag menar nära, så menar jag som till er andra här på PG.
Inte visste jag heller att man kan köpa andras "domännamn" på detta sättet.

FÖRDJÄVLIGT!!! Rent ut sagt!!!

Jaja, hennes förlust. Hon har förlorat vårt förtroende för alltid, och hit vågar hon sig nog inte igen.

Jag kommer fortsätta tro allt gott om människor. För jag tror att vi människor föds snälla. Sen beter vi oss ibland "dumt", kanske för att vi själva inte mår så bra.
Som sagt - HENNES FÖRLUST!!!

Logga in för att svara.
Fru_Pärla
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:FÖRST med ear cuffs? HAHA 2011-04-08 | 15:00  
jag tycker hela denna diskussionen är lite osmaklig eftersom den berör inte kan vara med och försvara/förklara sej

Fru Pärla - www.fruparla.se - en kreativ upplevelse
Tryck gärna på gillaknappen i Fru Pärlas Facebookgrupp!
  Logga in för att svara.