Vilka är Online?

Medlemmar: 1

Gäster: 23
Missförstånd m. beställning, ARG kund! (1 läser) (1) Gäst
SuperiorByJFR
Diamantmedlem
graphgraph
Medlem Offline Klicka här för att se användarens profil
Missförstånd m. beställning, ARG kund! 2010-02-09 | 18:39  
Hej!

Fick en beställning härom dagen och har haft mailkontakt en tjej somm nu i efterhand var otydlig med hur hon ville ha smycket. Hon gör en beställning på 2 armband, och skriver 2 olika (långa) namn. Självklart tror ju jag efter vår mailkontakt och efter hennes beställning att det ska vara 1 namn på varje armband.. vilket jag också graverade in. Skickade sakerna igår och fick nu ett argt mail om att jag gjort fel och att smycket nu blir försenat till födelsedagen ... Också att hon lägger smyckena på lådan idag igen och tar för givet att jag fixar det tills fredag utan extra kostnad..

Så, nu sitter jag här som ett frågetecken, vill självklart fixa detta missförstånd men jag har redan lagt ut massa kostnader pga detta och jag anser att det är hon som inte vart tillräckligt tydlig, hon nämnde inte i något utav våra mail att namnen skulle vara på samma tag. Det är dessutom helt omöjligt att få plats med båda namnen på denna tag så jag kan inte änns lösa det hur mycket jag än vill.. vad i hela världen ska jag göra?
Hur hade du gjort?

Senast ändrat: 2010-02-09 | 18:42 av SuperiorByJFR.
  Logga in för att svara.
Jewelry by Jannah
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Missförstånd m. beställning, ARG kund! 2010-02-09 | 19:20  
Oj oj... tråkig sits du har hamnat i Eftersom att du inte KAN göra det så hade jag mailat och sagt det samt snällt men bestämt påtalat och tom citerat henne att hon var otydlig. Men samtidigt hade jag uttryckt hur tråkigt det är med missförstånd och att du gärna löser det på annat sätt som skulle kunna passa.

Lycka till!

Min smyckesbutik www.jannah.se

**Hette förrut Beadpassion**
  Logga in för att svara.
Caraga.se/butik
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Missförstånd m. beställning, ARG kund! 2010-02-09 | 20:06  
Kan du inte föreslå att du flyttar över båda tagsen till ett armband?

...eller menade hon att hon skulle ha två armband med båda namnen på båda? Förstår att det är knepigt att reda ut när kunden är otydlig.

Hoppas det löser sig!
/Camilla

Välkommen till Caraga - butiken med stort sortiment av smyckestillbehör, smyckesdisplayer och färdiga smycken. Här hittar du även mycket förpackningsmaterial och storpack.
www.caraga.se/butik
Klicka gärna på GILLA-knappen när du besöker vår Facebooksida!
  Logga in för att svara.
SuperiorByJFR
Diamantmedlem
graphgraph
Sv:Missförstånd m. beställning, ARG kund! 2010-02-10 | 15:19  
Allt blev bara en stor hög utav missförstånd.. men vi löste det så (efter övertalande ifrån mig, hha) att hon behåller armbandet och kompisen får hennes namn och hon får kompisens namn..

Logga in för att svara.
Mamma56
Guldmedlem
graphgraph
Sv:Missförstånd m. beställning, ARG kund! 2010-02-10 | 15:53  
Tur att det ordnade sig för dig. Det är aldrig kul om nån blir besviken på det man gjort.

Logga in för att svara.
Millan M
Silvermedlem
graphgraph
Sv:Missförstånd m. beställning, ARG kund! 2010-02-11 | 16:46  
Så skönt att det verkar ha ordnat sig!

Logga in för att svara.